//LovingYou
Welcome Chinggu :) + Follow | Dashboard

SECOND HPV
Wednesday 20 March 2013 | 13:39 | 2 comments

Hola holi cikebom cikebom. Sangat lama tak menaip nie. Superb busy lah .=,=” padahal hari-hari online facebook. :)) Rugi lah kan kalau bulan-bulan bayar broadband tapi tak guna kan. 

Sejak dua menjak nie banyak kejadian yang jadi dan menjadi serta telah menjadi jadi dalam hidup ku. Haha.

Okay, last week I’m done taking my second injection. HPV injection. Hoho holiaww :D




Hujung tahun lepas dah ambik yang first inject. And last week, yang second. And hujung bulan 6 nanti my last inject. Untuk apa? Okay, this injection is to prevent kaum hawa daripada mendapat kanser servik. Aku pun tak tahu sangat sebenarnya. Hehe.

Sorang kawan aku cakap yang second injection lebih sakit daripada yang first. Boleh demam, bengkak dan yang sama waktu dengannya. GULP .. (eden tolan air lioorr)

Tak nak lah sampai demam-demam kan. Then timbul rasa taknak pergi cucuk menyucuk nie.

“ tak nak cucuk boleh?”
“kalau dapat first inject je tak pa kan?”

Gelabah biawak sudaa. Then dorang cakap, rugi kalau tak cucuk. Under uni kan. Kalau pergi klinik sendiri untuk ambil suntikan nie pun mahal juga. Berapa ratus tah. Harga tak diketahui. 3 kali suntik kan.. memang lah mahal. Jadi, untuk tak nak rasa rugi, aku pergi jugak lah.

Alhamdulillah,, antibodi saya kuat lah!! ^^ demam tidak, bengkak pun tidak. Tapi beberapa hari jugak lah tangan kiri aku tak boleh nak angkat. Nak basuh baju lah masalah. Disebabkan HPV, belambak baju aku longgokkan. Aroma satu bilik.

So, inisiatif mudah, just used the washing machine. Aku nie agak kedekut orangnya. Sekali guna mesin dah RM 2.50. di saat yang korek tabung amik syilling 50sen sebanyak 5 keping itu sangat dramatik bagi diri ku. Sedihhh . haha.


Orang kedekut memang macam tu kan. T__T


Older Post | Newer Post
Owner

put your words and picture
Entries
About
Linkies

Walkie Talkie

Put your link shoutmix here :)

Music Box

put your music

Credit

background: Click Here
header: Click Here