//LovingYou
Welcome Chinggu :) + Follow | Dashboard

jalan-jalan cari itik
Monday 28 January 2013 | 06:35 | 1 comments

Assalamualaikum w.b.t.


Hari yang pada mulanya aku malas-malas, akhirnya bertukar menjadi gempak ! haha. Bermalas-malas sebab abang aku ajak teman dia keluar dengan bakal tunang dan family bakal tunangnya itu.

 Segan doohh ! Segan pi dok bagan lah XD

Memang melampau lah. Keluar dari pagi, malam baru balik rumah. Berjalan sakan. Pusing-pusing taiping sampai sesat. Actually seronok tengok orang nak dirikan masjid nie.
Semangat cari cincin lah, kain ela lah. Sebabkan bakal tuning abang aku tu putih gebu orangnya, memang kain warna apa pun boleh masuk. Kain ela warna hitam and putih yang dia berkenan. Tip top lah kalau dia pakai. Kompom meletop !

Masalahnya abang aku tu lah pulak. Kulit sambar-sambar matahari la katakan. Haha. Biasalah, askar kan. So, disebabkan akak si bakal tunang dia tu berkenan sangat kain-kain tu, aku syorkan abang aku pergi mandi susu. Boleh jadi putih katanya. Betul ke tidak tak tahu la.

Sempat jugak singgah taman tasik taiping yang termashyur tu. (actually perkataan yang digariskan tu aku tak reti nak eja). Hahaha. Apa punya anak melayu lah.

Kalau pergi taman tasik tak naik swan dia memang rugi lah. Swan ? apakah ? aku panggil itik je. Bagi aku tu perkara wajib. First time aku kayuh itik tu sebenarnya. Selalu datang ronda-ronda je. Kata wajib, cakap tak serupa bikin. Kayuh dengan sapa? Cik abang kite le… perasan !

Hahhaha. Tak lah. Dengan anak sedara akak tu lah. Sumpah penat, lenguh, nak tercabut rasa kaki. Supposely  kayuh pelan-pelan je. Baru dapat menikmati keindahan tasik tu. Baru dapat rasa angin yang sepoi-spoi bahasa tatkala menyapa ke pipi. Hiperbola !

Disebabkan pasangan sejoli tu sangat jahat, kitorang terpaksa berentap di permukaan air. Nak race katanya. Kena la kayuh sekuat hati, bercerau peluh. Habis si itik kitorang kena langgar. Dihasutnya budak-budak mana entah sepak itik kitorang. Nasib baik la tak jatuh.
Tak sempat nak snap-snap. waaaaa :'(((





To those yang ke taiping, naiklah itik tu ye. Sampan pun ada jugak. Apa lagi ada entah. Datang je lah taiping !


Datang nanti contact I okay :D                                                                                                          

Older Post | Newer Post
Owner

put your words and picture
Entries
About
Linkies

Walkie Talkie

Put your link shoutmix here :)

Music Box

put your music

Credit

background: Click Here
header: Click Here