//LovingYou
Welcome Chinggu :) + Follow | Dashboard

niat hati tak nak berpisah
Sunday 16 December 2012 | 08:54 | 5 comments

Kadang-kadang aku rasa dunia nie kejam. Kejam. Kejam. Namun dari situ lah kita kena sedar, dunia nie hanya indah pada luarannya saja. Hakikatnya, sangat kejam dan sangat menakutkan.

Tiba-tiba rasa macam nie kan?! Apa pasal ?

Actually my best friends nak ke MA (medical assistant). Bukan sorang, tapi dua orang ! Waaaa.. :’( manyak sedih looh. Sob sob sob. Kitorang dulu 6 orang. But now, just tinggal 4 ja. Sob sob sob lagi.

Tapi aku tak boleh nak tipu diri sendiri. Sumpah sedih sangat. Walaupun baru beberapa bulan aku kenal dorang, tapi dah macam bertahun kenal lagaknya. Kemana-mana pun berkepit ja. Pergi makan, shopping, skodeng orang, bergossips!! Macam belangkas! Banyak yang aku dah angan-angan. Dan semua angan-angan aku tu bersama dorang.

Sayang nya tak ada rezeki. Hajat aku tak kesampaian. Jodoh kitorang tak panjang. Itu lah, kita manusia nie hanya mampu merancang, Allah yang menentukan.  Namun aku percaya dan aku yakin, percaturan Allah adalah yang terbaik. aku yakin, cepat atau lambat, kami pasti akn bertemu kembali. In shaa Allah.

Mujur aku sempat ke Terengganu dengan dorang hari tu. Tak la ralat sangat dah. Outing and buang-buang duit je aku tahu kan.  Ahaks ! tak kesah pun. Aku tak rugi langsung. Kenangan dengan dorang jauh lebih berharga. Sangat besar nilainya. Hingga tak dapat dihitung dan tak dapat dinilai dengan wang ringgit. Patut lah hari tu aku meraung, menangis, menggediks (haha) nak ikut budak-budak tu outing. Nak pergi jauh rupanya dorang tu.

Macam selalulah, aku kalau bab-bab friendship nie memang touching lebih sikit. nak tulis nie pun berderai air mata turun. mengada kan !

Membayangkan yang lepas nie dorang akan ke tempat yang jauh, hati nie mula merintih dan menangis. Dalam diam. Lepas nie mesti susah nak jumpa dah. Masing-masing dah bawak haluan sendiri kan. Dah terpisah jauh. Yang sorang ke utara, yang sorang lagi dapat jauh di selatan. Tapi best lah budak tu, dapat gi LEGOLAND ! hehe:D

Alhamdulillah. Aku bersyukur sangat-sangat sebab Allah pertemukan aku dengan dorang, insan yang aku gelar sahabat. Sahabat yang sudi menjadi telinga kepada aku. Dorang sanggup tadahkan telinga dengar segala masalah aku. Dan yang paling penting, dorang selalu beri nasihat. Nasihat yang sangat berguna buat diri aku ini.

 “Ya ALLAH, Engkau berkatilah kedua-dua sahabat ku. Semoga mereka berjaya dan mencapai kejayaan tak kira di mana mereka berada”
Amin….
             
                                                                                                                  
P/s: emah n nadia, kenang daku dalam doa mu. I wish you luck my dear. I will pray for you guys. Please remember me, always. And also my ikan keli okay . One day, we will meet once again. Smile :)





selamanya korang di hati ku :3


Older Post | Newer Post
Owner

put your words and picture
Entries
About
Linkies

Walkie Talkie

Put your link shoutmix here :)

Music Box

put your music

Credit

background: Click Here
header: Click Here