//LovingYou
Welcome Chinggu :) + Follow | Dashboard

saya takut roommate~~
Thursday 27 September 2012 | 11:03 | 2 comments


--> Waa…. Waaaaa :’( ,….!!! Sob sob sob, !!! takut and sedih sangat2..

Why????

--> Sebab,,… my status di fesbuk tu. :’(


Tapi salah aku ke?? Tu hak semua orang untuk bersuara, untuk mencoret apa2 jua. Termasuk lah aku. And aku baru sahaja buat status di fesbuk, yang berbunyi,,,


TOLONG HORMAT TIME ORANG DOK SEMBAHYANG.
=,=’


Actually, aku memang berharap dia akan baca status tu. Mana tahu, lepas nieh dia akan hormat, tak cakap kuat-kuat dan rendahkan volume movie2 dia tu time orang solat.

Normal lah,, manusia akan rasa malu, marah dan geram bila di tegur. Tak kisah lah sama ada di tegur secara direct atau melalui tulisan.


Just amagine,, bilik kitorang sangat kecil, then 4 orang sebilik, dengan katil, meja dan almarinya, ruang sangat limited. Nak solat pun terpaksa berhimpit2. Boleh pulak si roommate berdiri sebelah aku time aku tengah solat (sebab cermin ada kat situ), then cakap kuat-kuat, dengan menyanyi nya. Ibarat macam dia bercakap betul2 kat tepi telinga aku.  


SANGAT KUAT!!!

Kalau sekali dua takpa lah, ini dah banyak sangat. Dah tu macam mana nak khusyuk???

Tak kisah lah kalau si roommate tu tak respect aku, but please respect my solat. Aku jenis orang yang sangat sensitive bab solat. Please please,, hormat sikit.


Lagu Negaraku boleh hormat kan, kenapa solat tak boleh.? T__T


Then si roommate buat status jugak. Yang berbunyi,,

Amboi, sekarang dah pandai ungkit and kutuk ye, ingat orang tak terasa ka. Kalau tak puas hati cakaplah depan2.


Waaaaa…… cuak , takut, sangat sangat takut….. !
rasa macam aku nie teramat-amat jahat dan kejam dan tak ada hati perut bila cakap macam tu. rasa sangat bersalah. dan rasa sega dan malu. ate, macam-macam teman rase sekarang.


Then I ask my senior, haha.. mengada kan. Hehe. Aku macam agak rapat la dengan sorang senior nieh, aku cerita la kat dia.

SUPRISINGLY,, senior tu cakap, aku tak salah pun, si roommate lah yang sepatutnya mendalami maksud status aku tu. Perkara yang memang wajib kita hormat pun dia tak tahu nak hormat, macam mana??


Itu pun just through status, kalau cakap face-to-face mahu nye habis pinggan mangkuk terbang. Keadaan macam nie sangat membuatkan aku tak selesa.

kawan-kawan aku cakap, lantak je kat si roommate tu, tak payah nak cuak sangat. tapi tak boleh,, kena cuak jugak.! darah gemuruh la katakan.  walaupun hidup aku penuh dengan prinsip, tapi entah kenapa sikap penakut nie sangat membuak-buak.. :'( :'( 


Entah bila dapat tinggal 2 orang sebilik….!!!





............................Takut……...................


Older Post | Newer Post
Owner

put your words and picture
Entries
About
Linkies

Walkie Talkie

Put your link shoutmix here :)

Music Box

put your music

Credit

background: Click Here
header: Click Here