//LovingYou
Welcome Chinggu :) + Follow | Dashboard

nak keluar,, tapi tak reti..!
Monday 6 August 2012 | 17:32 | 0 comments

Assalamualaikum 


Serabut kelapa dan TERCENGANG bila aku di invited ke dalam satu group di facebook. Ingatkan post2 and sahabat2 kat situ sehaluan dengan nama group tu,tapi realitinya TIDAK, langsung tidak. Atau lebih tepat, JAUH MENYIMPANG. Ingat warga Malaysia je, but then bila tengok , rupa2 nya ada warga INDONESIA. As we know, yelah. Ada antara kita yang tak sekutu dengan dorang dan dorang pun macam tu jugak. Bila dua golongan nie bercampur aduk, caca merba lah jadik nya.

Hanya kata2 hinaan dan ejekkan saja yang ditulis dan dikomen dan jugak di “LIKE” di page tu. Masing2 cuba menjatuhkan negara masing2. Macam tak da point. Ada kata bidalan, MELAYU TAK KAN HILANG DI DUNIA. Tapi kalau still ada, tapi tak respect each other apa gunanya. Kalau orang sana datang ke sini cari rezeki, kita yang kat sini pun ada yang ke sana untuk tujuan yang sama. Study juga mungkin. Cuma orang sana lebih ramai di tempat kita sebab nilai mata wang kita lebih tinggi.




carik orang kita nampak, tapi carik kita? daripada ketawakan orang dan jatuhkan aib dia, lebih baik ambil kain dan tutup dekat part yang carik tu. kan lebih baik macam tu.



aku tak faham kenapa orang kita jadi macam tu. semua tu perlu meh? Yang perempuan pun dah macam lelaki lagaknya. Maki sana, maki sini. Itu pun di bulan puasa.. bulan yang penuh barakah nie. Dunia dunia..  budak yang invited kengkawan lain sampai nak close akaun facebook dia. why? Sebab dia yang buat ramai page tu. Semua dia invited. Dah jadi huru-hara, baru nak cuak. sedara seislam, tapi kenapa saling menjatuhkan? dan bukan bergandingan?


Astaga. Nak tegur, kang aku yang dimakinya pulak. Orang sekarang memang mudah melenting bila di tegur. Even itu untuk kebaikkan semua. Tak dapat nak ubah dengan tangan, dan jugak dengan mulut. ubah dengan hati je mampu. Moga rakan2 di situ dapat hidayah ALLAH.  Amin ..

Yes, the best way is IGNORE je.! Group yang tak mendatangkan manfaat macam tu better kita hindarkan dan jauhkan.  Nak keluar dari group tu…… !! tapi tak reti... :'(((
Seriously, takut. Dengan teknologi sekarang macam2 orang boleh buat. Just,,  Be AWARE~


Older Post | Newer Post
Owner

put your words and picture
Entries
About
Linkies

Walkie Talkie

Put your link shoutmix here :)

Music Box

put your music

Credit

background: Click Here
header: Click Here