//LovingYou
Welcome Chinggu :) + Follow | Dashboard

Sahabat Selamanya
Friday 29 June 2012 | 18:08 | 2 comments
Teringat pulak lagu abang aizat.. sahabat, mengapa kau pergi,, lalala... Bersahabat itu indah kan??. setiap orang mesti ada sahabat cuma bezanya sikit and banyak aje. Mana nak cari sahabat nieh? SAHABAT itu ada dalam kalangan kawan-kawan lee. Tapi kawan ni pun banyak jenis jugak. ada kawan yang baik, ada yang talam bermuka-muka, ada jugak yang backstabber.. that why selalu orang tua-tua cakap,, nak berkawan tu pandai-pandai lah pilih.. Semua sahabat ada di antara kawan,, tapi tak semua kawan ada dalam senarai sahabat kita. ahaks!


Sekarang nieh orang sibuk nak berkawan. Dekat fesbuk, n also dekat burung tweet2 2.. up to you lah. but be careful,, Don't judge people just by it cover.. nampak yang kiut and hensem je terus nak add..tapi tu yang selalu buat kan?..Wakkaka (gatal gusi).. Bila umur dah meningkat, kita akan banyak berkongsi segala hal dengan kawan-kawan rapat a.k.a SAHABAT. yelah,, nak cerita kat family rasa segan pulak. tambah bila nak bersoksek hal2 hati nieh.. Rasa macam muda sangat plak.. sahabat nie golongan yang kadang suka mengkritik. Bukan kritik menghina tapi kritik yang membina.


Sometime kita makan hati dengan kata-kata or kelakuan golongan tu, normal lah. masing-masing ada ego sendiri. for your information,, aku pun suka sentap jugak. kadang-kadang geram. bukan apa, bila kita buat lawak orang wat dek ja. then boleh pulak tanya, "lawak ekk?". Menyirap darah..haha.. itulah manusia. terlalu mudah mentafsir kata yang menerjah telinga. benda yang main-main pun dianggap serius. ha,, lidah dan hati memainkan peranan kuat disitu.. sentiasalah menjaga tutur bicara supaya hati tak terasa. :)
adat lah bila dah bertahun kawan, one day kita cakap,, "dia bukan orang yang boleh dibuat sahabat".. sebelum nak jumpa Mr./Mrs. right kita selalu akan bertemu dengan Mr./Mrs. wrong dulu.. tapi, kegagalan,kekecewaan, perpisahan dan kesilapan itulah yang buat kan kita lebih matang dan lebih bersedia untuk bertemu dengan orang baru. Cuma jangan rasa menyesal bila hubungan kita dengan seseorang tu tamat tanpa kita sendiri relakannya.. macam tajuk lagu tu,, RELA DALAM PAKSA.. ngee ngee..
Based on my experience kat matrik penang nu,, aku belajar macam mana nak menjaga hubungan kita dengan sahabat.. budak2 matrik serius rapat sangat.. even just setahun.. dah la cuti sikit, nak balik kampung pun kadang2 sabtu ahad je..that why lah aku rasa almost 1 year tu just spend time kat matrik. :) Nur syairah (aku dah pandai eja nama kau cha), allyda azis,cik panna, nadea apina, cik azmira,, nur 'aqilah,, halimatul saadiah,, nur huda( sir usha sapa),, salsabila(salsa,, bila nak kawin?)..haha.. ramai kan? budak2 nieh la yang banyak buat aku gelak sampai nak tekeluar urat sendi(hiperbola betul).. banyak persamaan antara kitorang semua..K-pop lah, song sing sang lah, ,basketball and segala bagai.. walapun aku selalu buat lawak bodoh,, they still laughing with me :). and bila aku merajuk,, they keep following me,, and texting tanya kau ape hal weh?? cik panna,, kau ada tanya aku.. "tak sunyi ka jalan sorang2?" disebabkan ego, aku jawab "tak".. actually,, of course la bosan,, sunyi and rindu korang!! bila aku cakap nak merajuk 3 minit but last2 terlajak sampai 3 hari,, they still with me.. muehehe..





aku snap curi-curi..haha!

seriously,, i miss all moments with you guys.. benda2 yang kecik lah yang buat rindu tu semakin menebal (BM saya A+ dulu.haha).. rindu  nak berjongging dengan nur syairah walaupun dia hanya berjalan and guna shorcut dengan nadia afina.. rindu nak main squash dengan nad sambil usha encik inspirasi..Rindu kat kau panna yang tipu kitorang. kononnya tangan kena iron, padahal dakwat pen semata.. allyda,, my roommate yang i sayang giler,, miss u.. k-pop dance with you, its really fun! cik haha,, let play basket! walaupun aku tak berapa tinggi,, but i can do lay out very well. (cikgu el cakap.). salsabila, qilah, mira, apasal korang senang sangat kena pore dengan aku?? macam mana korang boleh percaya aku dengan ahmadlufti tu cousin?? haha.. huda,, hang cakap lepas matrik nanti dah tak ada orang jalan pusing2 dah..wuu,, aku dah berhenti buat tabiat tu.. bila kita ramai2 jumpa nanti aku buat balik k.. lol :)

rindu nak share tempe dengan korang walapun aku yang makan banyak,, rindu nak ketuk mesin ATM yang bengong tu dengan korang,, rindu nak makan keropok beras dalam DK dengan korang, rindu nak usha abang ketat dengan korang,, picnic and tidur itu wajib kan time dalam DK?.. nangis coz dengar lagu huda kasi tu.. nak masuk DK pun sempat lagi layan lagi TASHA MANSHAHAR kan?. time tuto chemist, semua gelabah biawak.. buku qilah lah jadi mangsa..semua orang copy jah. sampai koyak buku kawan tu.. time bio,, semua pakat berdiri coz meniru.. 2 la korang.. nak tipu tak pandai.. haha. (padahal aku pun tergolong dalam group tu jugak). tengok! that what true friend did to her true friend. walaupun ada kawan yang ajak then kantoi,, kitorang tak menunding jari kat sape2 pun.. just telan je. berdiri 2 jam je pon.(je pon).huhu,, kebas lutut oii..! ingat lagi roti boOM kafe D?? rindu!! rindu nak jerit nama panna and kau syairah izam bt yusuf (itu aku tambah).haha.. Hudet shipudet! bila nak panggil hang macam tu lagi hudet?? aahhh.. benda yang simple and tersangat kecil nilainya bila kita dekat.. but bila dah berjauhan itu la yang paling kita rindu.. " Eh! cepat2.. tutup lampu.bawak turun tilam.. amek meja aku letak laptop situ.. kopok cukup kan? haa,, jom marathon movie!"!! semua benda buat aku ingat kat hampa semua lah.. and rindu nak main futsal dalam hujan.. pergi kailan,, masuk satu, satu kedai.. kedai kek lah,,kedai bunga,, pegi tayang muka je kan?. MR. RAJA!! dorang tak jemu bila aku asyik usha sorang mamat nieh sampai ak naik gila..nak tawu.., dorang pun ikut jadi gila because of me!! lepas tu,, semua start cari sorang satu. haha.. and kitorang semua playgirl! ahaks!
MISS YOU GUYS :(
entah bila dapat jmpa korang semua~~~


 
 
Hard to find... yep!! susah lah.. Sebab korang cari yang jauh2 nu.. kadang2 member baik kat sebelah pun koraNg tak nampak dah.. Pilih kawan dan sahabat itu jangan dari paras rupa, pengaruh atau harta oke.! there are several tips yang korang boleh tengok. Then indentify who's your BEST FRIEND..

  1. If I Was Lost - You'd Find Me.

  2. You Give Bad Hair Day Sympathy.

  3. You've Seen Me Without Make-up - You Didn't Scream.

  4. You Always Understand.

  5. You'd Share Your Last Pieces Of CHocolate.

  6. Long Phone Conversations With no Silent Places.

  7. You would Freak Out with me - Even if You Do not Either.

  8. We like The same Junk food.

  9. You laugh At My jokes.

  10. You Tell Me I don't Look Fat.

  11. Seems Like we've Known each Other forever.

  12.  


If there is anyone who behaved like that to you,,then you're the lucky one.!
Please appreciate your SAHABAT.. jangan bila ada korang buat tak tahu,, bila dah tak ada baru nak cari tahu ..

 

Sahabat tu bukan time kita melompat je.. time kita jatuh, tersungkur, tersembam,. DIA TETAP ADA DENGAN KITA..




kami di GUANGZHOU, CHINA.. (pada hal kat tasik kolej.)




happy bufday cha!! kena bedak and air pepsi..amek kau!



unni,, saranghae! :')




sahabat-sahabat ku.. thanxs a lots:)
wassalam :)

Older Post | Newer Post
Owner

put your words and picture
Entries
About
Linkies

Walkie Talkie

Put your link shoutmix here :)

Music Box

put your music

Credit

background: Click Here
header: Click Here